top of page

אף גדול

לא מזמן לקחתי את ביתי לרופא ריאות.

היא סבלה מלונג קוביד וקיוותה שהוא יפתור את הבעיה. אחרי שהוא סיים לבדוק אותה ולרשום לה אין ספור בדיקות נוספות, שאלתי אותו אם זה משנה אם היא נושמת מהאף או מהפה. "זה לא משנה. מה שנוח לה" הוא ענה. לצערי התשובה הזו לא היתה יכולה להיות רחוקה יותר מהאמת והאמת היא שהאף הוא איבר סופר חשוב וחשוב מאד להשתמש בו כמה שיותר והדרך להשתמש בו זה לנשום דרכו!


בשנים האחרונות אני מלמד אנשים איך לשפר את הרגלי הנשימה שלהם ובכל פעם נדהם מהאפקט שיש לזה על המצב רוח, על החיוניות ועל הבריאות שלהם. מכל השינויים שאפשר לעשות בהרגלי הנשימה, לנשום מהאף הוא המשמעותי מכולם. יש לזה הרבה סיבות שאני יודע ואני מניח שעוד יותר סיבות שאני לא.


כשמסתכלים על חתך הצד של הראש, מה שמאד בולט זה הנפח העצום שמוקצא לאף בתוך הגולגולת. הרי יש לנו פה שגם דרכו אפשר לנשום. אז למה בכלל צריך את האף?? תחשבו על זה רגע, הראש זה הנדל"ן הכי יקר בגוף. ומתוך הנפח הקטן הזה, כל כך הרבה הולך לאף. תחשבו כמה כח חישוב נוסף היה אפשר להכניס לשם, או איזה חוש שישי ושביעי, ובכל זאת יש שם אף.

כבר עשרות שנים שבכל יום מדענים מגלים כמה מבנה הגוף שלנו גאוני. אם האף הוא מיותר, זו ללא ספק תהיה הפאשלה הגדולה ביותר במבנה האדם. ואם לא - אז כדאי להשתמש באף כמה שיותר.


אני משתמש באף כמה שיותר.

ממליץ גם לכם. אתם לא תאמינו כמה בעיות (ולא רק של נשימה) נפתרות רק מלינשום מהאף.


ואם אתם מתקשים או מכירים אנשים שמתקשים לנשום מהאף, אנא צרו איתי קשר, אני אשמח לעזור.

עם השנים אספתי שלל שיטות הנחיה שעוזרות לנשום דרך האף * גם לאנשים שהמליצו להם על ניתוח.

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page